About Me

My photo
seorang hamba Allah di muka bumi barakah; yang mencari sinar keimanan, Ummah Rasullullah; juga da'ie yang bertugas sebagai Murabbiyyah si Kecil... sedang bermujahadah mencari redha Ilahi... Wallahualam.. Salam Ukhwah... Jazakallah... **Thinkingg,,,Analyzing,,,Deciding for Writting... Selagi diberi kekuatan atas anugerah Ilham dari Ilahi, terus menulis dan menulis... mencari rahmat dan cintaNYA yang tidak bertepi..

Followers

"Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang juga diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): Wahai Tuhan kami! Janganlah Allah membebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Allah bebankan kepada orang-orang yang terdahulu kepada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Allah pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah kesalahan kami, dan berilah rahmat kepada kami. Allah lah penolong kami, oleh itu tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir.." ameen~~~
[Surah Al-Baqarah: Ayat 286]
Katakanlah (wahai Muhammad):
"Wahai Allah yang mempunyai kuasa pemerintahan! Allah lah yang memberi kan kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Allah kehendaki, dan Allah jualah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Allah kehendaki. Allah lah juga yang memuliakan sesiapa yang Allah kehendaki, dan Allah jualah yang menghina sesiapa yang Allah kehendaki. Dalam kekuasaan Allah lah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Allah Allah Maha Berkuasa atas tiap-tiap sesuatu. "Allah lah yang memasukkan waktu malam ke dalam waktu siang dan Allah jua lah yang memasukkan waktu siang ke dalam waktu malam. Allah lah jua yang mengeluarkan sesuatu yang hidup dari benda yang mati, dan Allah jua lah yang mengeluarkan benda yang mati dari sesuatu yang hidup. Allah jualah yang memberi rezki kepada sesiapa yang Allah kehendaki, dengan tiada hitungan hisabNYA" Ameen~~ [Surah Al-Imran; Ayat 26-27]

Thursday, August 19, 2010

Blogger nie kategori Penulis yang Baik?






Asslammualaikum semua pembaca blog katahatiputeri,

Selamat Pagi semua..

Pagi nie puteri ade terbaca entri dari salah seorang blogger bernama ejam, yang mana beliau mengupas and share with all tentang perihal blogger yg dikaitkan dengan seorang penulis yang baik.. Bagi puteri, erm, memang tak dinafikan peri pentingnya entri yang menarik, kretif, matang dan berinformatif utk tatapan pengunjung blog dan pembaca blog. Namun, tak semua blogger telah mencapai tahap penulisan yang baik. Puteri pun tak lari dari masalah tu.. Bukan baguih sgt pun tulisan puteri nih.. ngee~ Tetapi puteri buat yang terbaik untuk berkongsi pengalaman, informasi, dan lebih penting menulis berdasarkan misi sebagai penulis blog iaitu apa? Thehehehe.. of course citer about nuffy.. huhu~ One more thing, nak menulis skema sgt xder orang nak bace plak entri tu.. :p

U all nak tahu apa yang ejam nie share dgn pembaca semua tentang topic ni? Okay, u all click
::S.I.N.I::.. Okay, dapat? InsyaALLAH, kita semua cuba yang terbaik untuk menjadi penulis yang baik, bukan blogger sampah, tetapi informatif dan kretif.. Best tau write something yang spontan everyday. Why? Because seorang yg pendiam pun lama kelamaan mesti pandai lah bercakap, berbual, berkomunikasi dan tak segan later on.. Then, yang xder idea pun become more creative.. and for sure rewarded!.. ;)

Therefore, nak concludekan blogger ni penulis yang baik tu tak adalah.. Cuma, ia satu latihan yang akan memantapkan penulisan tu kemungkinan boleh kerana as i mention at the previous paragraph, later on kite pandai berkomunikasi dan menulis juga lah!,. Then, ia juga satu kemahiran yang tak dapat diperoleh samada dari IPT, dalam bidang kerjaya mahupun dari rumah.. Okay, what i say this sebab.. U all kat uma der dpt method camne nak write blog ker? Tak kan.. Then, kat office, ade tak training how to write a blog and how to become a good blogger? or good entri? Dan kat college or universities ade tak u all belajar utk menulis blog yang baik? Tak kan?.. So, sementara technology IT berkembang pesat memperkenalkan blogging world yang ade something utk grab, so jangan lepaskan peluang sertai utk CUBA MENJADI PENULIS BLOG YANG BAIK!.. ;) Jangan dipengaruhi oleh technology pd sesuatu yang tak mendatangkan manfaat, but use IT efficient and effectively!..

5 comments:

  1. Puteri masih belum layak dan tak boleh lagi dikategorikan sbg blogger yg mempunyai penulisan yang baik? u all?

    ReplyDelete
  2. hai..btol tu yg lama2 org pemalu pon blh byk caka...sbb idea blh cpt bercambah dlm otak ini kalo hari2 dah menulis.. =)

    ReplyDelete
  3. singgah sini :) sy memang bukan penyampai yang baik kalau bercakap secara lisan. tapi dari dulu lagi memang rajin menulis :)

    ReplyDelete
  4. Maryam : jemput dtg lagi. Oh, setiap org der kelebihan n kelemahan. Kalau awak der kelebihan dan rajin menulis, teruskan usaha bakat awak.. percayalah.. mesti ade hikmah. selamat maju jaya :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails