About Me

My photo
seorang hamba Allah di muka bumi barakah; yang mencari sinar keimanan, Ummah Rasullullah; juga da'ie yang bertugas sebagai Murabbiyyah si Kecil... sedang bermujahadah mencari redha Ilahi... Wallahualam.. Salam Ukhwah... Jazakallah... **Thinkingg,,,Analyzing,,,Deciding for Writting... Selagi diberi kekuatan atas anugerah Ilham dari Ilahi, terus menulis dan menulis... mencari rahmat dan cintaNYA yang tidak bertepi..

Followers

"Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang juga diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): Wahai Tuhan kami! Janganlah Allah membebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Allah bebankan kepada orang-orang yang terdahulu kepada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Allah pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah kesalahan kami, dan berilah rahmat kepada kami. Allah lah penolong kami, oleh itu tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir.." ameen~~~
[Surah Al-Baqarah: Ayat 286]
Katakanlah (wahai Muhammad):
"Wahai Allah yang mempunyai kuasa pemerintahan! Allah lah yang memberi kan kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Allah kehendaki, dan Allah jualah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Allah kehendaki. Allah lah juga yang memuliakan sesiapa yang Allah kehendaki, dan Allah jualah yang menghina sesiapa yang Allah kehendaki. Dalam kekuasaan Allah lah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Allah Allah Maha Berkuasa atas tiap-tiap sesuatu. "Allah lah yang memasukkan waktu malam ke dalam waktu siang dan Allah jua lah yang memasukkan waktu siang ke dalam waktu malam. Allah lah jua yang mengeluarkan sesuatu yang hidup dari benda yang mati, dan Allah jua lah yang mengeluarkan benda yang mati dari sesuatu yang hidup. Allah jualah yang memberi rezki kepada sesiapa yang Allah kehendaki, dengan tiada hitungan hisabNYA" Ameen~~ [Surah Al-Imran; Ayat 26-27]

Monday, August 16, 2010

Rasa Bersalah..

"Salam..

Buat awak,

Saya tak tahulah awak baca atau tidak entri ini.. Apapun, mungkin tidak kerana sedangkan saya memberitahu tentang blog saya pun awak tidak tahu.. Apapun, biarlah luahan hati ni mengurangkan rasa bersalah yang ada dalam diri saya ni walaupun awak tidak membacanya..

Kehadiran awak memang tepat pada waktunya. Ketika saya kosong, bosan awaklah peneman yang menghiburkan.. Walaupun hanya melalui dunia virtual. Tapi, awak cukup mengisi kekosongan.. Ikhlas memang saya rasa bersyukur dapat mengenali awak.. Tapi..

I'm sorry so much!.. Saya terpaksa remove awak dari friend list, terpakse blocked awak dari friend list.. Semuanya hanya kerana masa...Saye hargai niat awak yang ikhlas tu.. really appreciated our friendship. Sangat hargai doa dan sokongan kuat awak. Tapi, saye memang rase xbersedia utk berkawan dengan keadaan yang memang sebok.. Satu jer saya takut, tak sempat nak melayan awak. Segala pertanyaan dan soalan awak saye ikhlas menjawabnye dengan jujur tapi dlm keadaan yang terlalu terkejar2x dengan masa.

Saya rasa inilah masanya saya menumpukan perhatian pada masa depan saya. Inilah jalan yang telah saya pilih dalam kehidupan. Inilah masanya untuk saya menentukan coraknya, hala tujunya saya di kemudian hari.. Bermakna saya kena harunginya walau dengan cara apa sekalipun. Walau dengan keperitan apa jua pun demi sebuah kejayaan. InsyaALLAH.. Yang pasti hati saya kena kuat bertindak untuk melarikan diri dari awak demi satu tujuan. InsyaALLAH, seperti yang saya janjikan.. semua ini bergantung kepada nasib, kerana saya percaya setiap jodoh pertemuan dan ajal maut di tangan Tuhan.. Kalau ALLAH kata fun fayakun. Kalau tak, redha je lah..

Saya berharap sangat tiada rasa dendam, marah mahupun benci kerana dalam hati saya ikhlas tiada apa-apa niat lari dari awak. Saya tetap hargai awak.. Bukan saya menyalahkan bahawa kehadiran awak mengganggu kehidupan saya, cuma buat sementara waktu saya benar2x belum bersedia untuk serius berkawan. Semua ni demi masa depan saya.. InsyaALLAH, kalau ada peluang, jodoh dan kesempatan.. mungkin kita akan berjumpa di lain ketika. Jika tidak, maaf kan saya dan janganlah awak mengharap. Biarlah ia terbang bersama kebahagiaan masing2x.."

Diari hati puteri.

Maka tinggalkan kisah semalam tersimpan dalam diary hati puteri.. Menjadi kenangan yang abadi tanpa sekelumit rasa dendam dan benci. Sebaliknya menghormati dan menghargai.. Terima Kasih awak..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails